divendres, 30 d’octubre del 2009

Seminari 27/10/09

Avui a la classe de seminari, en Jordi ens ha explicat el conte de l`emperador presumit. Ho ha fet molt bé, ja que ha sigut molt natural i la explicat tal com ell la sentit. Fins i tot podem dir que la Soraya es va sentir a dintre del conte, per l`ho tant això és que el va explicar molt bé i va tenir recursos adients.
Desprès la Carla va explicar el conte del Tabalet. Va explicar-lo amb làmines i això va fer que ens poguéssim imaginar més coses. Desprès vaig explicar que jo en el conte del Tabalet cantava la cançó i els hi vaig ensenyar.
va ser un seminari molt entretingut. Desprès vam entregar el treball dels mestres. Vam estar parlant dels records que tenim dels nostres mestres i anècdotes que ens han anat passant.
He trobat una pàgina on expliquen el conte del tabalet.
Aquí la teniu: http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/tabalet/index.htm

dilluns, 26 d’octubre del 2009

Educació i vida quotidiana


El passat 20 d`octubre, a classe de seminari, vam estar exposant les nostres conclusions i opinions del llibre educació i vida quotidiana. Va ser molt interessant ja que vam poder diferenciar les opions dels altres i comparar-les amb les nostres. He de dir que el llibre el principi em va semblar molt pesat i llarg de llegir per els tipus d`arguments que tenia, però desprès he de reconèixer que s`agafa el fil i poc a poc no et dones conte i estàs al final. Ara per el de comunicació!!!!!

Pràctica amb el Gimp

El dia 19 d`octubre vam fer a classe una pràctica de Gimp. Aquí teniu la pràctica que havíem de fer. Hem de posar una foto original:


Desprès havíem de fer amb la mateixa fotografia, reduir els píxels. Hem seguit els passos següents:

1) Obrir la fotografia.
2) Anar a imatges--escala i reduir els píxels.
3) Guardar-la i penjar-la al bloc.

Ara em la fotografia, hem de retallar la imatge. Ho farem de la manera següent:
1) Obrir la imatge.
2)Seleccionar dintre de herramientas i agafar el cúter.
3)Guardar la imatge retallada.


Per acabar havíem d`extreure un element de la fotografia. Els passos per fer-ho són:
1) Obrir la imatge.
2)Seleccionar amb el botó dret del ratolí i seleccionar eines.
3)Dintre de eines busquem la imatge de clonar.
4)Apretem sobre el color que volem que tingui la fotografia amb Ctrl.
5)Ens posem sobre del color que volem cambiar i apretem perquè agafi el color que havíem seleccionat abans.
6)Per acabar guardem la fotografia.

dimecres, 21 d’octubre del 2009

Qui ets tu?

Aquests és el meu treball de comunicació del Qui ets, tu? Ha consistit en descriure alguna persona de la classe de tal manera que les altres esbrinessin qui era. Podíem utilitzar qualsevol tipus d`eina per fer-ho. I aquí el resultat!!!
Es podria dir que hem unit dues matèries del mateix mòdul. Tic i comunicació.
aqui teniu l`enllaç per veure la presentació:

dimecres, 14 d’octubre del 2009

Treball blogosfera

He estat cercant informació de la grip A, i he trobat les mesures higièniques i les prevencions ja que és un tema al qual m`interessa molt perquè estic treballant en una llar d`infants i això està a l`ordre del dia.
Us faré un petit resum i seguidament us adjuntaré la pàgina la qual he cercat la informació.
Ens està deixant clar que no només hem de ser els alumnes del centre els que prevenen la enfermetat, sinó també professors, pares, personal de servei i neteja, etc.. Perquè això sigui segur i i ordenat el centre ha de tenir una molt bona organització. Podem resumir les mesures de la prevenció amb les lletres A, B, C, D i E.

A: A rentar-se les mans amb aigua i sabó!
Un mínim de 20 segons a 1 minut. Els més petits això serà difícil, però hi han moments claus als quals ho han de fer:
- Després de tossir.
-Després de esternudar.
-Després de sonar-se, tocar-se el nas o la boca.
- Abans i després de cada àpat.
- Abans i després de cambiar bolquers.
- Tot seguit de anar al servei.
- Després jugar o tocar joguines comunes.
- Quant realment estiguin brutes.
* Podem implicar els nens en aquesta tasca instaurant algún métode d`aprenentatge.
B: Boca i nas tapat quan esternudes o tossis!
Tenim que ensenyar els alumnes grans que al tossir o esternudar ho facin de
la seguent manera:
- Amb un mocador de paper o paper higiènic i després d`acabar tirar el mocador a les escombraries i renta-se les mans.
- Quan no hi hagi la possibilitat de trobar un mocador de paper es farà amb la flexibilitat del colze.
* Podem instaurà també un mètode didàctic per els nens.
C: Casa, si es té alguna sospita de que tenim grip A quedar-nos a casa!
Si tenim la sospita que podem tenir la grip A, o la tenim, no podem anar al centre escolar. Això va per professors i alumnes. El contagi pot produir-se entre 12 i 24 hores abans dels símptomes, i es pot seguir contagiant fins a 7 dies desprès. Es recomana no sortir de casa fins que portem al menys unes 24 hores sense febre i sense prendre res que ens la faci baixar.
D: Dormir, el suficient, no tenir estrès i ens hem de mantenir actius. Ens hem d`hidratar amb aigua i sucs i menjar aliments amb molts nutrients.
E: Si observem alguna símptoma de la Enfermetat, trucar d`immediat els pares perquè vinguin a recollir els seus fills.

Dintre de la higiene podem trobar també mesures de prevenció dintre del centre.
S`ha d`extremar la precaució amb: biberons, xumets, joguines, ninos de peluix, taules, etc...
Netejar-ho tot amb agua i sabó i fer un segon aclarat amb aigua. Es farà un cop al dia però tenim més cura amb:
- Taules, cadires i bressols.
- Panys de les portes.
- Interruptors de la llum, telèfons, timbres.
- Material escolar i didàctic.
- Joguines.
- Banys.
El cambi de bolquer és mol important. S`ha de tenir present que ha de quedar tot net i utilitzar mocadors de paper i no tovalloles.
S`ha d`airejar les aules i espais del centre al menys un cop al dia.
Si s`utilitza un transport escolar ja sigui per anar diàriament al centre escolar o
en activitats puntuals (excursions…), és convenient extremar les
mesures higièniques següents:
- Ventilar l`autobús abans i després del recorregut.
- Netejar amb aigua i detergent les superfícies interiors com són
els panys de les portes, els passamans…
- Tenir disponibles en el autobús mocadors de paper, i una
escombraria amb tapa i bossa de plàstic en el seu interior.

He tret la informació de:http://www.gencat.cat/especial/grip_a/cat/index.htm

diumenge, 11 d’octubre del 2009

Seminari 6 d`octubre de 2009

Avui a la classe de seminari, hem començat amb els contes. L`Anna i jo, hem sigut les primeres i hem explicat dos contes infantils. L`Anna, es notava que l`havia explicat moltes vegades ja que ho ha fet amb molta fluidesa i li ha sortit molt bé. Jo en camvi he de dir que m`he posat molt nerviosa i primer de tot he lleguit, cosa que no hauria d`haver fet però em sentia més segura. Però després l`Imma, m`ha fet improvisar i no puc dir que hagi sortit tan malament la cosa.

Després, hem estat parlant del premi que van atorgar a Blanquerna. L`Imma, de pas, ens ha explicat que significa Blanquerna, qui era Ramón Llull, i hem fet un cop d`ull a la història de la Universitat. He de dir que ens ha anat bé ja que seria bó que tots nosaltres sapiguéssim qui és el fundador de la nostre Universitat i que va fer. Ha sigut un seminaro entratingut i molt interessant.

diumenge, 4 d’octubre del 2009

MIssatge d`ànims!

Podem dir que l`assignatura de comunicació sembla que serà la més dura en el sentit de que els treballs són molts (és de que es tracta l`assignatura) de parlar amb públic. Aixó ens fa a vegades tirar enrrere i podem practicar molt a casa però els nervis traicionen molt i aixó pot fer-nos que ens surti un treball no gaire adequat per treure la nota que volíem. Però des de aquí vull dir que ens hem d`unir per no tenir ni nervis ni "mal rotllo" per sortir a davant de tothom i d`aquesta manera aconsseguir una bona qualificació!!!! Us regalo aquests antifas per poder practicar però el dia de l`exposició hem d`intentar res de res!!!!

ÀNIMS!!!!!!!